غیب - هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ - ﴿الحشر ۲۲﴾

این وبلاگ در انجام فعالیتهای خود تنها تابع و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

غیب - هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ - ﴿الحشر ۲۲﴾

این وبلاگ در انجام فعالیتهای خود تنها تابع و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

پرسش و پاسخ با استاد


بسم الله الرحمن الرحیم والصلاة على سیدنا محمد الفاتح لما سبق والخاتم لما اغلق ناصرالحق بالحق و الهادی الى الصراط المستقیم وعلى ال وصحبه ومن تبعهم باحسان الى یوم الدین

پرسش و پاسخ با استاد


با سلام و عرض ادب

1-    استاد در ابتدا بفرمائید فرق میان ملائک و جن چیست؟
هر آنچه که جن نامیده میشود به هیچ وجه امکان ندارد که جزو ملائک باشد. ارواح و ملائک فقط تحت امر باریتعالی میباشند و انسان بر آنها قدرت و تسلطی ندارد. وجه تسمیه جن به این خاطر است که از دید ما پنهان هستند ولی از طرفی قادر به دیدن ما هستند.

2-    در مورد دین و آئین برخی از موکلین بفرمائید ؟
 ببینید اینها بر دین و آئینهای مختلف هستند مثلا برقان و همچنین میمون ابا نوخ یهودى هستند. از طرفی
المذهب وابا محرز الاحمر و ابومرة والابیض و شمهورش همگی مسلمان هستند. موکلین مسلمان هرگز به اعمال شر و خبیث نمیپردازند. نعوذ بالله من الشیطان الرجیم. توجه داشته باشید که برخی از ملوک سبعه مثل روقیائیل و کسفیائیل و سمسائیل جزو ملائک نیستند.
از طرفی مثلا یکی از ملائک عظیم الشان حضرت جبرئیل علیه السلام (روح الامین) است و ایشان را روح القدس نیز مینامند. خداوند سبحان در قرآن کریم (آیه صد و نود و سوم سوره مبارکه شعراء) میفرماید:
(و ان ربک لهو العزیز الرحیم ، و انه لتنزیل رب العالمین ، نزل به الروح الامین على قلبک لتکون من المنذرین.)
علت نامگذاری ایشان این است که واسطه در علم است. حضرت جبرئیل علیه السلام، امین حق سبحانه و تعالی میباشد و ایشان ملک وحی است. و حضرت میکائیل علیه السلام را نیز به جهت آنکه امور مربوط به روزی را انجام میدهد میکائیل گویند.
 از جنبه دیگر اگر بررسی کنیم مثلا در تلمود بابلی سه بار در مورد ملک میططرون اشاراتی شده است که البته مسئولیتهائی نیز برعهده ایشان قرار دارد. ملک میططرون ملک الملوک است و بر قبائلی از موکلین تسلط و فرمانروائی دارد.
در قرآن کریم از قول جنها آمده است: (( منا الصالحون ومنا دون ذلک کنا طرائق قددا وقالوا وأنا منا المسلمون ومنا القاسطون فمن اسلم فأولئک تحروا رشدا وأما القاسطون فکانوا لجهنم حطبا)).
در میان آنها کفار و فساق و عصاة وجود دارد. همچنین برخی از آنها دیندار هستند، همانگونه که انسانها اینگونه اند. بطور کلی تمایل این نوع از موکلین با توجه به دین آنها نسبت به انسانهاست. در اینجا یک نوع هم نظیری بین جن و انس وجود دارد. یهودی به یهود و نصاری با نصاری و مسلمان به مسلمان.
برخی از این موکلین در محرمات از فواحش و ظلم و شرک دست دارند که اینها از افعال شیاطین است.
برخی از موکلین در انجام امور مباح یا احضار مال یا نشان دادن مال گمشده یا بدون صاحب توانا هستند و البته میتوانند برخی اذیت و آزارها را دفع نمایند. این مانند استعانت انسان به انسان است.

3-    در مورد قرائت عزیمت و قسم آیا میتوان به روخوانی اقدام نمود یا باید از حفظ قرائت شود؟
به نظر این بنده کمترین، در وجه اول جوانان عزیز به زندگی متداول خود اشتغال داشته باشند و با توکل به خداوند متعال و انجام دعاهای متداول فراوانی که در دین مبین ما ذکر شده است به اهداف متعالیه خود نائل شوند. این بهترین وجه برای جوانان ماست. با انجام نماز شب میتوان به بسیاری از خواسته ها رسید و بسیاری از آرزوها و درخواستهای ما توسط خداوند جل جلاله به سادگی برآورده میشود.
اما در مورد سوال شما باید خاطر نشان نمود که در قرائت عزیمت یا قسم، بهتر این است که از حفظ و ظهر قلب خوانده شود و نه اینکه از روی کتاب یا ورق. قرائت از روی کتاب یا ورق باعث تاخیر در اجابت دعوت است.

4-    استاد مجددا این سوال مطرح میشود که فرق میان عزیمت و دعوت چیست؟
در برخی مواقع این دو بعنوان مترادف بکار میروند ولی در اصل با هم تفاوتهائی مفهومی دارند.
معنی دعوت عبارت از: خواندن اسماء موکلین است و این اسماء موجب اطاعت این طوائف جهت انجام اموری معین میگردد (البته با رعایت برخی از شروط).
(الدعوة هی عبارة عن شکل ثابت من الکلمات مرسوم بنسق معین ومن خلال تلک الکلمات یستطیع المعزم أن یحصل على خدمات تفوق کثیرا).

از طرف دیگر تفاوت عزیمت با دعوت از جنبه قوت و قدرت اسماء میباشد که در عزیمت مهلکه و محرقه هستند و این اسماء موجب تشویق و تهدید و زجر به جهت انجام اعمال مورد نظر بوسیله موکلین است.
ببینید، قبلا اشاره نمودم که عزیمت به معنی جملاتی مرتبط به هم است که با لفظ عزمت علیکم یا اقسمت علیکم و یا اوجبت علیکم و از این قبیل شروع میشود. عزیمت میتواند حالت استمالت یا خواهش داشته باشد و یا حالت اجبار. که اینها متفاوت است. عزیمتی که قدرت فوق العاده به معزم یا قسم دهنده یا دعوت کننده میدهد و موجب تسخیر و در برخی از مواقع  گرفتن حکم ظاهری و مادی (مهر طاعت) میشود، همان عزیمت قهریه (جبریه) است که البته خطراتی هم بر آن مترتب است.

5-    بعنوان سوال آخر با توجه به اینکه برخی در مورد دعوت اسم اول ادریسی سوال کرده بودند لطفا نکات مهم جهت دعوت این اسم مبارکه ادریسی را بفرمائید؟
جهت انجام دعوت اسماء شریفه ادریسی ، عموما نیاز به اذن میباشد.  اسم اول این است:

سبحانک لا إله إلا أنت یاربّ کل شیء ووارثه ورازقه وراحمه سبحانک لا اله الا انت.
برخی از نکات در مورد این اسم مبارکه عبارتند از:
برج این اسم مبارکه قوس و روز آن پنجشنبه میباشد و ملک علوی آن صرفیائیل و ملک ارضی آن شمهورش است. کوکب این اسم مشتری و طبع آن ناری میباشد. وفق آن اختصاصا مربع و بخورات آن اختصاصا قزنفل است. بخورات بدیل آن هر ذورائحه طیبه است.

اللهم اعطنی من الدنیا ما تقینی به فتنتها وتغنینی به عن أهلها ویکون بلاغاً لی إلى ما هو خیر منها فإنه لا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد 1400/12/04 ساعت 15:09

سلام ودرودخداوندبرشمااستادبزرگوار ،چطورباشمادرتماس باشیم برای گرفتن اجازه واذن درذکرگفتن خواستم راهنمایی بفرمایید،سپاسگزارم

محمد 1399/09/25 ساعت 09:41

ممکنه بقیه اسماء ادریسی هم بفرمایید؟

leila 1392/12/14 ساعت 10:50

سلام
با تشکر از شما استاد ارجمند
مشکل اساسی ما این است که استاد عامل را نمیدانم از کجا پیدا کنم.و اینکه استاد عامل من را قبول میکند یا نه. بسیار علاقمند به یادگیری تسخیرات هستم.لطفا مرا راهنمایی کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد