غیب - هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ - ﴿الحشر ۲۲﴾

این وبلاگ در انجام فعالیتهای خود تنها تابع و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

غیب - هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ - ﴿الحشر ۲۲﴾

این وبلاگ در انجام فعالیتهای خود تنها تابع و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

اقسام سحر و روشهای پیشگیری از آن


اقسام سحر و روشهای پیشگیری از آن


اللهم بسر هذه الدعوات المستجابات أن تقضی لنا جمیع الحاجات وأن تطهرنا من جمیع السیئات وأن تنجینا من جمیع الأهوال والآفات ، وأن ترفعنا عندک أعلى الدرجات ، وأن تبلغنا أقصى الغایات من جمیع الخیرات فی الحیاة وبعد الممات ونسألک أن تُفَرِّجَ عنا ما نحن فیه وأن تُقَدِّرَ لنا الخیر فیما نریده ونوینا علیه وأن تعصمنا من الفتن والمعاصی والفحشاء وأن تحفظنا وأهلنا وذریتنا وأحبابنا فیک ولمن وصانا ووصیناه بالدعاء من کل سوء وشر وبلاء وأن تنصرنا على جمیع الحساد والأعداء . وأن تجعلنا من الذین لا خوف علیهم ولاهم یحزنون.

سحر در لغت به معناى کار لطیف، ظریف و عجیبى است که علّت آن مخفى است و درعرف شرع به کارى مى ‏گویند که سبب و علّتش مخفى باشد و انسان خیال کند که واقعیت دارد، ولى خدعه و فریب‏کارى باشد. ر. ک. بحارالأنوار، ج 56.
سحر و طلسم را انواع مختلفی است که دو سبب مهم دارد یکی سبب مادی و دیگری سبب غیر مادی که هر دو این تقسیمات جزو علوم غریبه است. سبب مادی سحر بخودی  خود میتواند محسوس یا غیر محسوس باشد.
سبب غیر مادی سحر همان بخشی است که به علم تسخیرات و دعوات مربوط میشود و در آن دعواتی مثل برهتیه و هوتریه  ... از این قبیل در آن مورد استفاده قرار میگیرد و معزم جهت انجام امور مورد نظر خود از نیروهای موکلین و خدام استفاده میکند.
نکته مهم این است که بخشی از سحر و طلسم در واقع زاده تخیل و تردستی است و در قرآن کریم هم (در داستان مقابله حضرت موسی (ع) با ساحران) به این مساله اشاره شده است. ( سوره های مبارکه طه و اعراف ).
بخش دیگر از سحر که واقعی است و در عالم واقع تاثیر گذار است نیز وجود دارد که البته با انجام طلسمات و خواندن اوراد و اذکاری خاص توسط سحر کننده رخ میدهد. در قرآن کریم در داستان هاروت و ماروت که به مردم سحر می آموختند نیز به این جنبه از سحر اشاره گردیده است (فیتعلمون منها ما یفرقون به بین المرء و زوجه) (آیه 102 سوره مبارکه بقره).
زمانی یکی از ساحران  به حضور امام صادق(ع) رسیده و گفت: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد مى‏ گرفتم.
خرج زندگى من از همین راه تأمین مى ‏شد و با همان درآمد، حج خانه خدا را انجام داده ‏ام، ولى اکنون آن را ترک نموده و توبه کرده ‏ام. آیا براى من راه نجاتى هست؟
امام صادق(ع) فرمود: "عقده و گره سحر را باز کن، ولى گره جادوگرى مزن" (وسائل الشیعه حدیث 1، ص 105.)

آنچه ازاین حدیث شریفه مستفاد میشود این است که اگر آموختن سحر، جهت ابطال آن و مقابله با ساحران باشد، آموختن و عمل نمودن به آن بلا اشکال است. لازم به ذکر است که حتی برخی مواقع جنبه وجوب کفائی پیدا میکند.

چند روش ساده و مهم برای جلوگیری از سحر عبارتند از:

خواندن روزانه و منظم سوره ‏هاى فلق و ناس و آیه الکرسی شریفه.
صدقه دادن.
به همراه داشتن برخی از تعویذات مجربه مثل حرز حضرت علی ع :
(بِسمِ الله وَ بِالله، بِسمِ الله وَ ما شاءَالله، بِسم الله لاحَولَ ولاقُوّه الا بالله، قال موسی ما جِئتُم بِه السِّحر انّ الله سَیُبطِلُه انّ الله لا یُصلحُ عَمل المُفسدین، فَوقَع الحَق و بَطل ما کانوا یَعمَلون فغلبوا هُنالکَ وانقَلِبوا صاغرین).


اللهم صل على سیدنا محمد وعلى آله وسلم صلاه تفتحُ بیننا وبینه فتحاً مبیناً.

التماس دعا

برگرفته از سایت ملکوتیها دکتر بابایی
http://malakootiha.com

آداب قبل از دعا کردن چگونه است (چگونگی مستجاب شدن دعا)



برای برآورده شدن دعا، لازم است که قبل از انجام آن آدابی مخصوصه جهت حصول به مقصود مراعات گردد. پس میگوئیم که هر دعائی را آدابی است که در صورت انجام این آداب و مقدمات، دعای ما قرین به اجابت خواهد بود و خیلی زود میتوان انتظار برآورده شدن دعا را از جانب خداوند جل جلاله داشت. این آداب را میتوان بطور بسیار خلاصه به صورت ذیل برشمرد:

آداب قبل ازدعا

الف - طھارت
ب - استعمال بوى خوش
ج - رو به قبله بودن
د - صدقه دادن

خداوند متعال مى فرماید:
* فقدموا بین یدى نجویکم صدقه.
یعنى : پیش از نجوا کردنتان ، صدقه بدھید.
ه - اعتقاد به قدرت خداوند سبحان بر انجام کارش که در قرآن کریم مى فرماید:
* و لیومنوابى.
یعنى : باید برایشان محقق شود که من قدرت بر اعطاى در خواستشان را دارم .
از رسول خدا - صلى الله علیه و آله و سلم - نقل است که فرمود:
* یقول الله عزوجل : من سالنى و ھو یعلم انى اضر و انفع استجیب له .
یعنى : خداوند عزیز و جلیل مى فرماید: ھر که از من چیزى بخواھد و یقین داشته باشد که ضرر و منفعت
در دست من است ، اجابتش خواھم نمود.

و - حسن ظن به خدا داشتن به اینکه اجابتش خواھد نمود.
برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به عدة الداعى جمال السالکین شیخ احمد بن فهد حلى قدس سره الشریف، ترجمه حسین غفارى ساروى.

التماس دعا

تقسیم بندی و انواع ذکر


در تقسیم بندی و انجام اذکار برای حصول و برآورده شدن حاجت، میتوان انواع آنرا بدین طریق بیان نمود:

انواع ذکر


ذکر بر چند قسم تقسیم مى شود:


1 - تحمید
سعید قماط از فضل روایت کرده است که گفت : به حضرت صادق - علیه السلام - عرض کردم : فدایت گردم! یک دعاى جامع به من بیاموز فرمود:
* احمد الله فانه لا یبقى احد یصلى الا دعا لک ، یقول : سمع الله لمن حمده .
یعنى : خداى را حمد کن که در این صورت ، هر نماز گزارى برایت دعا مى کند و مى گوید: خداوند بشنود سخن کسى را که او را ستایش کند.

2-  صورت تمجید
على بن حسان از یکى از یارانش از حضرت صادق - علیه السلام - روایت کرده است که فرمود:
* کل دعاء لا یکون قبله تمجید فهو ابتر انما التمجید ثم الثناء .
یعنى : هر دعایى که قبل آن ، تمجید نباش ابتر و منقطع است ، اول تمجید بعد ثناء. راوى گوید: عرض کردم : کمترین چیزى که به عنوان تمجید کفایت مى کند چیست ؟ فرمود: بگو:
- اللهم انت الاول فلیس قبلک شى ء و انت الاخر، فلیس بعدک شى ء، و انت الظاھر فلیس فوقک شى ء و انت الباطن فلیس دونک شى ء، و انت العزیز الحکیم .
یعنى : خدایا! تو آن اولى هستى که قبل از تو چیزى نیست ، تو آن آخرى هستى که بعد از تو چیزى نیست ، تو آن غالبى هستى که بر تراز تو چیزى نیست ، تو آن سرى هستى که مخفى تر از تو چیزى نیست و تو عزیزى و حکیمى .


3- تهلیل و تکبیر
ربعى از فضیل از امام باقر یا امام صادق - علیھما السلام - روایت کرده است که فرمود:
* اکثروا من التهلیل والتکبیر فانه لیس شى ء احب الى الله من التکبیر و التهلیل .
یعنى : تهلیل و تکبیر را زیاد کنید که چیزى نزد خدا محبوبتر از تکبیر و تهلیل نمى باشد. از پیامبر اکرم - صلى الله علیه و آله و سلم - روایت شده است که فرمود:
* خیر العباده قول لا اله الا الله .
یعنى : بهترین عبادت ، گفتن لا اله الا الله است .

4- تسبیح
یونس بن یعقوب گوید:
*  قلت لابى عبد الله علیه السلام : من قال : سبحان الله مائه مره ، کان ممن ذکر الله کثیرا؟ قال : نعم.
یعنى : به حضرت صادق - علیه السلام - عرض کردم : کسى که صد بار بگوید سبحان الله ، آیا جزء کسانى خواهد بود که خدا را زیاد ذکر کرده ؟ فرمود: آرى .

5-  تسبیح و تحمید
از حضرت صادق - علیه السلام - روایت شده است که فرمود:
*  قال امیر المومنین : التسبیح نصف المیزان ، و التحمید یملا المیزان ، ولا الا الله و الله اکبر ما بین السماوات و الارض .
یعنى : امیر المومنین - علیه السلام - فرمود: سبحان الله ، نصف ترازو را مى گیرد و الحمد الله ، آن را پر مى سازد و لا اله الا الله و الله اکبر، ما بین آسمانها و زمین را پر مى کند.


6 - ذکر ذیل
*  اشهد ان لا اله الا الله و حده لا شریک له الها و احدا فردا صمدا لم یتخذ صاحبه ولا ولدا .
یعنى : شهادت مى دهم که معبودى جز الله نیست تنهاست و شریکى ندارد، معبودى یگانه و یکتا و فرد و بى نیازى است که نه همسرى اختیار کرده و نه فرزندى .
امام صادق - علیه السلام - فرمود:
- من قالها خمسا و اربعین مره کتب الله له خمسا و اربعین الف حسنه ، و محى عنه خمسا و اربعین الف
سیئه و رفع له خمسا و اربعین الف درجه ، و کان کمن قرا القران فى یومه اثنى عشر الف مره ، و بنى الله له بیتا فى الجنه .
یعنى : هر کس این (اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له ...) را چهل و پنج بار بگوید، خداوند متعال برایش چهل و پنج هزار حسنه مى نویسد و چهل و پنج هزار سیئه را از او محو مى نماید و چهل پنج هزار درجه او را بالا مى برد، او چون فردى خواهد بود که قرآن را در یک روز دوازده هزار بار خوانده باشد و ( بالاخره) خداوند سبحان خانه اى در بهشت برایش مى سازد).


7 - کلمات پنجگانه
پیامبر اکرم - صلى الله علیه و آله و سلم - فرمود:
*  الا اعلمکم خمس کلمات خفیفات على اللسان ، ثقیلات فى المیزان ، یرضین الرحمن ، و یطردن الشیطان ، و هن من کنوز الجنه و من تحت العرش ، و هن الباقیات الصالحات . قالوا: بلى یا رسول الله ، فقال - صلى الله علیه و آله و سلم - : قولوا سبحان الله ، و الحمد الله ، ولا اله الا الله ، والله اکبر، ولا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم و قال خمس بخ بخ لهن ما اثقلهن فى المیزان .
یعنى : آیا پنج کلمه به شما بیاموزم که بر زبان ، سبک باشد و در میزان ، عمل سنگین ، کلماتى که خداوند رحمان را راضى کرده شیطان را طرد نمایند، کلماتى که رسول الله ! فرمود: بگویید: سبحان الله و... منزه است خداوند! سپاس و ستایش مخصوص خداوند است ! معبودى جز خداوند نیست ، خداوند بزرگتر است و هیچ دگرگونى و قدرتى جز به واسطه خداوند بلند مرتبه با عظمت ، وجود ندارد آنگاه پنج مرتبه فرمود: به به به این کلمات که چقدر میزان را سنگین مى سازند.


8 - تسبیحات اربعه
از امام باقر - علیه السلام - روایت شده است که فرمود:
*  مر رسول الله - صلى الله علیه و آله و سلم - برجل یغرس غرسا فى حائط له فوقف علیه و قال : الا ادلک على غرس اثبت اصلا و اسرع ایناعا و اطیب ثمرا و ابقى ؟ قال : فدلنى یا رسول الله ، فقال ، اذا اصبحت و امسیت فقل : سبحان الله ، و الحمد لله ، ولا اله الا والله اکبر، فان لک بذلک ان قلته بکل تسبیحه عشر شجرات فى الجنه من انواع الفاکهه و هن من الباقیات الصالحات . قال : فقال الرجل : فانى اشهدک یا رسول الله ، ان حائطى هذا صدقه مقبوضه على فقراء المسلمین اهل الصدقه ، فانزل الله تبارک و تعالى .( ایات من القران : فاما من اعطى و اتقى و صدق بالحسنى فسنیسره للیسرى.)
یعنى : رسول خدا - صلى الله علیه و آله و سلم - از کنار مردى گذر مى کردند که رد باغش مشغول کاشتن درختى بود، حضرت ایستاد و به او فرمود: آیا درختى به تو معرفى کنم که ریشه اش استوارتر باشد و زودتر برسد و میوه هاى پاکتر و با دوامتر بدهد؟. عرض کرد: راهنماى کن مرا اى رسول خدا! فرمود: هرگاه وارد صبح و شام شدى ، بگو: سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله و اکبر، که اگر این را بگویى براى تو در برابر هر یک تسبیح ، از هر میوه اى ده درخت در بهشت خواهد بود و این کلانم یکى از مصادیق باقیات صالحات است .


9-  استغفار
سکونى از حضرت صادق - علیه السلام - روایت کرده است که فرمود:
*  قال رسول الله - صلى الله علیه و آله و سلم -: خیر الدعاء الاستغفار .
یعنى : رسول خدا - صلى الله علیه و آله و سلم - فرمود بهترین دعا استغفاره است . و فرمود:
*  ان للقلوب صدا کصدا النحاس فاجلوها بالاستغفار .

برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به عدة الداعى جمال السالکین شیخ احمد بن فهد حلى قدس سره الشریف، ترجمه حسین غفارى ساروى.

التماس دعا

حرز حضرت امام رضا (علیه السلام) برای ایمنی از جمیع بلایا


حرز حضرت امام رضا (علیه السلام)

یوضع فی الجیب : ( بسم الله الرحمن الرحیم ، أعوذ بالرحمن منک إن کنت تقیا ، ( اخسؤا فیها ولا تکلمون ) ، أخذت سمعک وبصرک بسمع الله وبصره وأخذت قوتک وسلطانک بقوة الله وسلطان الله الحاجز بینی وبینک بما حجز به أنبیاءه ورسله وسترهم من الفراعنة وسطواتهم ، جبریل عن یمینی ومیکائیل عن یساری ومحمد أمامی والله محیط بی یحجزک عنی ویحول بینک وبینی بحوله وقوته حسبی الله ونعم الوکیل ما شاء الله کان وما لم یشأ لم یکن ) ـ ویکتب آیة الکرسی على التنزیل ـ ( ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم ) [ ویحملها ].

ترجمه حرز
این حرز در جیب باشد: (بسم الله الرحمن الرحیم ، اگر متقى باشى به خدا از شر تو پناه مى برم ) (ساکت شوید و حرف نزنید) (به یارى سمع و بصر خدا سمع و بصر تو را مى گیرم ، و قوت تو را به یارى قوت حق ، تسخیر مى نمایم )... (جبرئیل در طرف راست و میکائیل در طرف چپ و محمد (صلى الله علیه و آله و سلم) در جلوى روى من نگهبان من باشند و خداوند بر من احاطه دارد و تو را از من براند...) و آیة الکرسى را بنویسد... و با خود نگاه دارد.

مکارم الاخلاق ، حسن بن فضل بن حسن طبرسى. 

دعای قوی برای بچه دار شدن (دعای رفع درد و مشکل رحم)


دعای قوی  برای بچه دار شدن (دعای رفع درد و مشکل رحم)

    ( باسم الله وبالله الذی بإذنه قامت السموات والارض ، فإن مریم بنت عمران لم یضرها وجع الارحام ، کذلک یشفی الله فلانة بنت فلانة من وجع الارحام ومن وجع عرق الارحام ، اسلم اسلم باسم الله الحی القیوم باسم الله المستغاث بالله على ما هو کائن وعلى ما قد کان أشهد أن الله على کل شیء قدیر وأن الله قد أحاط بکل شیء علما ).

333


 ( بسم الله الرحمن الرحیم ، ( محمد رسول الله والذین آمنوا معه أشداء على الکفار رحماء بینهم تراهم رکعا سجدا ) إلى آخر السورة( فتح آیه 29) ، أجیبوا داعی الله عزمت على سامعة الکلام الا أجابت هذا الخاتم بعزائم الله الشداد التی تزهق الارواح والاجساد ولا یبقى روح ولا فؤاد ، أجب باسم الله الذی قال للسموات والارض : ( ائتیا طوعا أو کرها قالتا أتینا طائعین ) وصلى الله على محمد النبی وآله الطاهرین ) واقرأها أنت بینک وبین نفسک.


ترجمه تعویذ فوق به شرح ذیل است:
(به نام خدا، و به یارى خدایى که به اذن او زمین و آسمان ها به پاست مریم بنت عمران درد رحم ناراحتش نکرد، این چنین خداوند فلان کس را از درد رحم و درد عصب رحم شفا دهد، سالم شو به نام الله که حى و قیومى ، به اسم الله ، به خدا استغاثه مى کنم درباره آنچه که اکنون مى باشد، درباره آنچه بوده شهادت مى دهم که خدا بر همه چیز تواناست و علم او بر همه چیز احاطه دارد).
بسم الله الرحمن الرحیم (محمد (صلى الله علیه و آله و سلم) رسول خداست و کسانى که به او ایمان دارند نسبت به کفار خشن و باهم مهربانند.... تا آخر سوره )  داعى خدا را اجابت کنید بر شنونده کلام عزیمت دارم که اگر این ظالم اجابت نکند به دعاهاى الهى که ارواح و اجساد را مى برد، و روحى و دلى باقى نمى ماند اجابت کن به اسم خدایى که به آسمانها و زمین گوید: خواه و ناخواه بیایید - گفتند آمدیم در حالى که مطیعیم ) و صلى الله على محمد و آله ، و این را با خود بخوان .)


مکارم الاخلاق ، حسن بن فضل بن حسن طبرسى.  

التماس دعا

دعای رفع و برطرف شدن زگیل



دعای رفع و برطرف شدن زگیل


بیمار مقدارى نمک بردارد و به زگیل بمالد و آن را در آتش افکند و بر آن سه بار بخواند (لوانزلنا هذا القرآن على جبل ... تا آخر سوره ) که انشاء الله تعالى برطرف خواهد شد.

  دعای دیگر

بر سه دانه جو بنویسد: و مثل کلمه خبیثه اءجتثت من فوق الاءرض مالها من قرار و آنها را بر زگیل بچرخاند سپس در جایى مرطوب در آخر ماه دفن کند که چون جوها بپوسد زگیل خوب شود.
مردى از حضرت رضا (علیه السلام) چیزى خواست که زگیل ها را برطرف کند فرمود: هفت دانه جو بردار و بر هر دانه هفت بار اذا وقعت الواقعه را تا فکانت هباء منثورا بخوان و نیز بخوان : یساءلونک عن الجبال فقل ینسفها ربى نسفا... تا... و لا امتا. سپس جوها را دانه دانه بر زگیل بمال و آنها را در پارچه نو بگذار و سنگى به آن ببند و به چاه انداز. مرد به دستور عمل کرد و روز هفتم یا هشتم بدنش مثل کف دست صاف و سالم شد، و فرمود: باید در آخر ماه این کار شود و بخواند: اءو لم الذین کفروا اءن السموات و الاءرض کانتا رتقا ففتقناهما.

مکارم الاخلاق ، حسن بن فضل بن حسن طبرسى، ترجمه عبد الرحیم عقیقى بخشایشى.


به نقل از سایت ملکوت


malakut786.com


دعای مجرب باطل کردن سحر و طلسم


دعای مجرب باطل کردن سحر و طلسم

(حرز ذیل)  بر رقعه اى نوشته شود و بر سحر شده بیاویزند:


( قال موسى ما جئتم به السحر ان الله سیبطه ان الله لا یصلح على المفسدین ، و یحق الله الحق بکلماته ولو کره المجرمون واوحینا الى موسى اءن اءلق عصاک فاذا هى تلقف ما یاءفکون ، فوقع الحق و بطل ما کانوا یعملون ، فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین .)

حرزی دیگر


هفت بار بر سحر شده بخواند: ( سنشد عضدک باءخیک ، و نجعل لکما سلطانا فلا یصلون الیکما بآ یاتنا اءنتما و من اتبعکما الغالبون.) 


مکارم الاخلاق ، حسن بن فضل بن حسن طبرسى، ترجمه عبد الرحیم عقیقى بخشایشى.


قواعد:

در هنگام نوشتن رقعه شرایط عمومی نوشتن دعا رعایت شود.

با گلاب و زعفران و در کاغذ بی خط باشد.


التماس دعا


برگرفته از سایت ملکوت

http://malakut786.com


دعاى مولاى ما امیر المؤمنین برای وسعت رزق


دعاى مولاى ما امیر المؤمنین برای وسعت رزق


از امیر المؤمنین علىّ بن ابى طالب علیه السّلام روایت شده که فرمودند: هر کس بر او روزى او تنگ شده باشد و راه‏هاى طلب معاش او بسته شده باشد پس این دعا را در ورق از پوست آهو یا در قطعه‏اى از پوست حیوانى دیگر بنویسد و آن را بر خود بیاویزد یا آنکه آن را در جامه‏اى بگرداند که آن را مى‏پوشد، پس همیشه همراه خود نگاه داشته آن را از خود جدا ننماید، خداى تعالى روزى او را وسیع مى‏گرداند و بر او درهاى مطلب‏هاى او را مى‏گشاید از جایى که آن را گمان نداشته باشد و دعا این است:


اللَّهُمَّ لَا طَاقَةَ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانٍ بِالْجَهْدِ وَ لَا صَبْرَ لَهُ عَلَى الْبَلَاءِ وَ لَا قُوَّةَ لَهُ عَلَى الْفَقْرِ وَ الْفَاقَةِ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَا تَحْظُرْ عَلَى فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ رِزْقَکَ وَ لَا تَقْتُرْ عَلَیْهِ سَعَةَ مَا عِنْدَکَ وَ لَا تَحْرِمْهُ فَضْلَکَ وَ لَا تَحْسِمْهُ مِنْ جَزِیلِ قِسْمِکَ وَ لَا تَکِلْهُ إِلَى خَلْقِکَ وَ لَا إِلَى نَفْسِهِ فَیَعْجِزَ عَنْهَا وَ یَضْعُفَ عَنِ الْقِیَامِ فِیمَا یُصْلِحُهُ وَ یُصْلِحُ مَا قَبْلَهُ بَلْ تَنْفَرِدُ بِلَمِّ شَعْثِهِ وَ تَوَلِّی کِفَایَتِهِ وَ انْظُرْ إِلَیْهِ فِی جَمِیعِ أُمُورِهِ إِنَّکَ إِنْ وَکَلْتَهُ إِلَى خَلْقِکَ لَمْ یَنْفَعُوهُ وَ إِنْ أَلْجَأْتَهُ إِلَى أَقْرِبَائِهِ حَرَمُوهُ وَ إِنْ أَعْطَوْهُ أَعْطَوْهُ قَلِیلًا نَکِداً وَ إِنْ مَنَعُوهُ مَنَعُوهُ کَثِیراً وَ إِنْ بَخِلُوا بَخِلُوا وَ هُمْ لِلْبُخْلِ أَهْلٌ اللَّهُمَّ أَغْنِ فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ مِنْ فَضْلِکَ وَ لَا تُخْلِهِ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُضْطَرٌّ إِلَیْکَ فَقِیرٌ إِلَى مَا فِی یَدَیْکَ وَ أَنْتَ غَنِیٌّ عَنْهُ وَ أَنْتَ بِهِ خَبِیرٌ عَلِیمٌ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً. وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ‏.

مهج الدعوات و منهج العنایات، علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن طاووس الحسینی.