X
تبلیغات
نماشا
رایتل

غیب - هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ - ﴿الحشر ۲۲﴾

این وبلاگ در انجام فعالیتهای خود تنها تابع و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. تلفن تماس: 09010344165

اقسام سحر و روشهای پیشگیری از آن


اقسام سحر و روشهای پیشگیری از آن


اللهم بسر هذه الدعوات المستجابات أن تقضی لنا جمیع الحاجات وأن تطهرنا من جمیع السیئات وأن تنجینا من جمیع الأهوال والآفات ، وأن ترفعنا عندک أعلى الدرجات ، وأن تبلغنا أقصى الغایات من جمیع الخیرات فی الحیاة وبعد الممات ونسألک أن تُفَرِّجَ عنا ما نحن فیه وأن تُقَدِّرَ لنا الخیر فیما نریده ونوینا علیه وأن تعصمنا من الفتن والمعاصی والفحشاء وأن تحفظنا وأهلنا وذریتنا وأحبابنا فیک ولمن وصانا ووصیناه بالدعاء من کل سوء وشر وبلاء وأن تنصرنا على جمیع الحساد والأعداء . وأن تجعلنا من الذین لا خوف علیهم ولاهم یحزنون.

سحر در لغت به معناى کار لطیف، ظریف و عجیبى است که علّت آن مخفى است و درعرف شرع به کارى مى ‏گویند که سبب و علّتش مخفى باشد و انسان خیال کند که واقعیت دارد، ولى خدعه و فریب‏کارى باشد. ر. ک. بحارالأنوار، ج 56.
سحر و طلسم را انواع مختلفی است که دو سبب مهم دارد یکی سبب مادی و دیگری سبب غیر مادی که هر دو این تقسیمات جزو علوم غریبه است. سبب مادی سحر بخودی  خود میتواند محسوس یا غیر محسوس باشد.
سبب غیر مادی سحر همان بخشی است که به علم تسخیرات و دعوات مربوط میشود و در آن دعواتی مثل برهتیه و هوتریه  ... از این قبیل در آن مورد استفاده قرار میگیرد و معزم جهت انجام امور مورد نظر خود از نیروهای موکلین و خدام استفاده میکند.
نکته مهم این است که بخشی از سحر و طلسم در واقع زاده تخیل و تردستی است و در قرآن کریم هم (در داستان مقابله حضرت موسی (ع) با ساحران) به این مساله اشاره شده است. ( سوره های مبارکه طه و اعراف ).
بخش دیگر از سحر که واقعی است و در عالم واقع تاثیر گذار است نیز وجود دارد که البته با انجام طلسمات و خواندن اوراد و اذکاری خاص توسط سحر کننده رخ میدهد. در قرآن کریم در داستان هاروت و ماروت که به مردم سحر می آموختند نیز به این جنبه از سحر اشاره گردیده است (فیتعلمون منها ما یفرقون به بین المرء و زوجه) (آیه 102 سوره مبارکه بقره).
زمانی یکی از ساحران  به حضور امام صادق(ع) رسیده و گفت: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد مى‏ گرفتم.
خرج زندگى من از همین راه تأمین مى ‏شد و با همان درآمد، حج خانه خدا را انجام داده ‏ام، ولى اکنون آن را ترک نموده و توبه کرده ‏ام. آیا براى من راه نجاتى هست؟
امام صادق(ع) فرمود: "عقده و گره سحر را باز کن، ولى گره جادوگرى مزن" (وسائل الشیعه حدیث 1، ص 105.)

آنچه ازاین حدیث شریفه مستفاد میشود این است که اگر آموختن سحر، جهت ابطال آن و مقابله با ساحران باشد، آموختن و عمل نمودن به آن بلا اشکال است. لازم به ذکر است که حتی برخی مواقع جنبه وجوب کفائی پیدا میکند.

چند روش ساده و مهم برای جلوگیری از سحر عبارتند از:

خواندن روزانه و منظم سوره ‏هاى فلق و ناس و آیه الکرسی شریفه.
صدقه دادن.
به همراه داشتن برخی از تعویذات مجربه مثل حرز حضرت علی ع :
(بِسمِ الله وَ بِالله، بِسمِ الله وَ ما شاءَالله، بِسم الله لاحَولَ ولاقُوّه الا بالله، قال موسی ما جِئتُم بِه السِّحر انّ الله سَیُبطِلُه انّ الله لا یُصلحُ عَمل المُفسدین، فَوقَع الحَق و بَطل ما کانوا یَعمَلون فغلبوا هُنالکَ وانقَلِبوا صاغرین).


اللهم صل على سیدنا محمد وعلى آله وسلم صلاه تفتحُ بیننا وبینه فتحاً مبیناً.

التماس دعا

برگرفته از سایت ملکوتیها دکتر بابایی
http://malakootiha.com

تاریخ ارسال: 1392/12/13 ساعت 09:20 | نویسنده: حسین بابائی | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد