غیب - هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ - ﴿الحشر ۲۲﴾

این وبلاگ در انجام فعالیتهای خود تنها تابع و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

غیب - هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ - ﴿الحشر ۲۲﴾

این وبلاگ در انجام فعالیتهای خود تنها تابع و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

جدول و محاسبه ایام قمر در عقرب سال ۹۶

جدول و محاسبه ایام قمر در عقرب سال ۹۶

قبلا مطالبی در مورد قمر در عقرب و چیستی و چگونگی حادث شدن آن بیان گردیده است. یک توضیح اجمالی در این زمینه مجددا ذکر میشود :

در تشریح و توضیح قمر درعقرب باید به اصطلاحاتی مثل دایره البروج و صور فلکی و بروج دوازده گانه توجه داشت. دلیل نحوست قمر در عقرب را بعضا وجود ستاره سرخ قلب العقرب در صورت فلکی عقرب میدانند و این حالت را قدما واقعه ای شوم میدانسته اند. پس زمانی را که ماه (قمر) از این صورت فلکی عبور مینموده است پدیده ای شوم میدانسته اند و معتقد به پرهیز از کارهای مهم در این وقت بوده اند. بسیار توصیه شده است که در این زمان کارهای مهم مثل عقد ازدواج یا مسافرت یا عقد قراردادهای تجاری و.. مم انجام نگردد. البته دعاها و اعمالی هم برای دفع نحوست ایام قمر در عقرب توصیه گردیده (صدقه دادن و خواندن آیه الکرسی یا خواندن دعای حوقله سبعه که نحوست قمر در عقرب را کاملا دفع مینماید و در مطالب قبلی به آنها اشاره شده است).

  

بروج دوازده گانه از برج حمل (معادل فروردین ماه ) شروع میگردد و به برج حوت منتهی میشود(برج حوت همزمان با اسفند ماه است). اصطلاح دایره البروج هم که به مسیر حرکت شمس اطلاق میگردد در کره سماوی . نکته مهم در مورد صور فلکی این است که هر کدام از صور فلکی شکلی خاص و تعریف شده (از قدیم الایام دانشمندانی مثل ابوریحان بیرونی واقعه قمر در عقرب را تشریح کرده اند) دارند و مثلا شکل صورت فلکی اسد همانطور که از معنی آن استنباط میگردد بصورت حیوان شیر میباشد. صورت فلکی عقرب هم که به شکل عقرب (کژدم) نمایش داده میشود که عقرب از دایره البروج همان برج هشتم بحساب می آید.

ماه (قمر)  ۲۷ روز یکبار از برج عقرب میگذرد و تقریبا دو روز و نیم (بعبارت دیگر شصت ساعت زمان قمر در عقرب است) در آن درنگ میکند. خورشید (شمس) هم سالی یکبار و در ماه آبان وارد برج عقرب میگردد.

معنی قمر در عقرب بطور خلاصه این است که برای ما که در کره زمین زندگی میکنیم ، ماه (قمر) در مقابل صورت فلکی عقرب قرار میگیرد (هر بیست و هفت روز یکبار).

 

در ذیل جدول ایام قمر در عقرب سال ۹۶ هجری شمسی بطور اجمالی بیان گردیده است :


جدول و محاسبه ایام قمر در عقرب سال 96


جدول و محاسبه ایام قمر در عقرب سال ۹۶ , روزهای قمر در عقرب سال۹۶ , قمر در عقرب سال ۹۶ جدول , ایام قمر در عقرب ۹۶ بهمراه جدول , جدول روزهای قمر در عقرب ۹۶  ,  قمر در عقرب ۹۶ و جدول تفصیلی , جدول ملکوتیها برای روزهای قمر در عقرب سال ۹۶ , محاسبه روزهای قمر در عقرب ۹۶ , محاسبه روزهای قمر در عقرب ۹۶ , ساعات قمر در عقرب سال ۹۶ , روزها و ساعات نحس ۹۶ , روزهای نحس قمر در عقرب ۹۶ , قمر در عقرب ۹۶ ایام   , روز و ساعت قمر در عقرب ۹۶ , قمر در عقرب چیست , معنی قمر در عقرب , نحوست قمر در عقرب , قمر در عقرب برای سال ۹۶ , جدول قمر در عقرب برای سال ۹۶


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد